Concert reviews from Slovakia/Resenhas dos shows da Eslovaquia/Reportáž Andre Matos na Slovensku


Brazílska hviezda – Príde André Matos 
 
Už 3. januára vystúpi v Košiciach brazílska metalová jednotka Andre Matos. Ten po účinkovaní v kapelách ako Angra alebo Shaman ostal na sólovej dráhe s novou kapelou. Zachoval si však svoj jedinečný autorský rukopis. Tri slovenské koncerty – v Košiciach, vo Zvolene a v Bratislave budú v rámci strednej a východnej Európy exkluzívnymi.

Spevák, klávesák a skladateľ Andre Matos je so svojím výrazným vokálom aj naďalej originálom na metalovej scéne. Svedčí o tom aj jeho popularita doma v Brazílii, v Japonsku či v Južnej Európe. Jeho súčasný štýl v sebe spája prvky ethno, melodického metalu, thrash metalu či tzv. bombast metalu. S kapelami, ktorým vdýchol život, predal celosvetovo viac ako 1,25 milióna albumov.

Základom je klasická hudba

Základom Matosovej tvorby je jeho obľúbená a milovaná klasická hudba, ktorú od roku 1989 niekoľko rokov intenzívne študoval. "Ak sa ponoríte do hudby, ktorú tvorí, zistíte, že všade, úplne všade počujete symfonické názvuky a klasické nástroje. Aby som to uviedol na správnu mieru – Andre tvorí klasickú hudbu a do nej zapracúva metal. Presne opačný postup, ako to robia všetci ostatní. Urobia metalový alebo rockový album a naň nalepia vkusne alebo menej vkusne symfo a operné názvuky a potom sa snažia vytvoriť dojem, že tak cítia," uviedol organizátor koncertov Ján Poliak z agentúry EPG. "Pre Slovenskú republiku sme s ním exkluzívne vyjednali tri koncerty, ktoré tu odohrá začiatkom januára, čo je pre fanúšikov na Slovensku, ale aj v Poľsku, Maďarsku, Ukrajine alebo Rakúsku jediná šanca vidieť jeho kapelu naživo."

Nahrá tu aj DVD

Okrem januárovej koncertnej návštevy Slovenska by chcel Andre Matos v priebehu roka 2009 s Bratislavským symfonickým orchestrom nahrať a odprezentovať orchestrálne verzie svojich skladieb. Na slovenských koncertoch plánuje aj nahrávanie záberov pre jeho pripravované DVD, ktoré by malo vyjsť v decembri budúceho roka. V Košiciach vystúpi Andre Matos už 3. januára o 19.00 hod. v Jumbo Centre.

(pan)

 
 
—-
 

Reportáž: André Matos (6.1.2009, Randal, Bratislava)

7 Január, 2009 – 17:51, napísal/a Miroslav Meňhert

Veľká show na malom pódiu – slová, ktoré najlepšie označujú vystúpenie brazílskeho metalového mága André Matosa a jeho zostavy v zložení Andre Hernandes (gitara), Hugo Mariutti (gitara), Luís Mariutti (basgitara), Eloy Casagrande (bicie) a Fabio Ribeiro (klávesy).

Po hodinu trvajúcom vystúpení predkapely Castaway si aj napriek kapacitným možnostiam klubu Randal fanúšikovia čakajúci v dlhej rade prišli na svoje a zažili show, akú obyčajne tento známy interpret predvádza pred niekoľkotisícovým publikom.

Bratislava sa stala poslednou zastávkou v rámci Slovenska na Time to be Free Tour, ktorou sa snaží odprezentovať svoj najnovší rovnomenný album. Playlist sa ani v jednom z miest, do ktorých André zavítal (Košice – 3.1. a Zvolen – 4.1.), nezmenil. Ani tento fakt však neubral na vábivosti rytmov svojsky poňatého speed metalu s prvkami etna a prímesou brazílskej živelnosti.

Fanúšikovia v značne variabilnom vekovom zložení pohybujúcom sa od 16 po 65 rokov nešetrili hlasivky a naplno si užili program, ktorý tvorila kombinácia najznámejších hitov od Angry, Shaamana a dokonca aj formácie Viper, kde Matos začínal. Už zaužívané intermezzá v podaní gitaristov Andre Hernandesa a Huga Mariuttiho nasledované novými skladbami si vyslúžili obrovské ovácie z radov publika a rozskákali každého z prítomných. Jediným a pravdepodobne aj najvýraznejším negatívom sa stalo ozvučenie, ktoré niekoľkokrát za sebou sklamalo, kvôli čomu sa spevákov hlas strácal v záplave prebasovaných tónov zvyšku kapely.

Time to be Free Tour bude pokračovať ďalej s kapelou EDGUY v rámci Európy, kde sa André Matos predvedie v Belgicku, Anglicku, Francúzsku, Španielsku a Taliansku.

Text: Miroslav Meňhert
Foto: Igor Daniš

http://www.hudba.sk/spravy/2009-01-07-reportaz-andre-matos-6-1-2009-randal-bratislava

— 
 
And also see some fan comments in two discussion forums:
 
…Andre Matos, ZV, Ministry…toto bol moj najhorsi koncert aky som na slovensku absolvoval…EPG ma tendenciu posrat (prepacte za vyraz) vsetkeho coho sa chyti…nepripravene, nezvladnute po vsetkych strankach a jediny svetly bod vcerajsieho dna bol asi ten ze som este pred koncertom stihol hokej a stretol som byvalych spoluziakov z vysky…pred koncertom som bol v ministri asi tri krat ale bolo pre mna prijemnejsie prist sa tam o jednej v noci dorazit sa a pozerat sa v klude pri barovom pulte na slepice ktore tam tancuju, ako prist na koncert, kde je pri vchode asi 50 ludi, ktorí tam stoja davno po 19-tej hodine, co bol cas zaciatku koncertu…ja som sa do vnutra dostal okolo 20:00, samozrejme vetrovku som si odlozit nemohol, tak som ju tam drzal v lavacke cely koncert ako malomocny…pri druhom vchode uz priamo do klubu som sa dostal asi len dva metre za tu cuzu co mi dala peciatku a potom to zacalo…s pivom za 15 som sa v prvej chvili rozlucil, lebo sa prvu hodinu nedalo dostat pri barovy pult a nemal som chut ist ani blizsie k podiu, lebo odtial vychadzali ludia totalne nasrati, tak som to radsej neriskoval a sledoval vsetko z dialky…prva kapela (SANITY???), moje hodnotenie 0/10, druha (MIDNIGHT SCREAM) 5/10, a ANDREHO MATOSA radsej hodnotit nebudem…to skor ludi okolo toho cirkusu…zvukar, vyrehotany, ciga v papuli, stale sa tam s niekym zabaval a tak to aj vyzeralo…uz som ani nepocital kolko krat odisiel Matosovi mikrofon, a za kazdu cenu som sa musel dostat k pultu a rychlo si nieco dat aby som to prezil do konca…ale mne samemu bolo neprijemne ked som si musel ist zobrat kazdych 10 minut pivo a predierat sa medzi tymi istymi ludmi, ktorych to uz tiez znervoznovalo ako sa medzi nimi predieram a to neratam vyjazdy na wc…bohuzial, vcera bolo vsetko, ale uplne vsetko zle…aspon z mojho pohladu…a pritom mozno stacilo spristupnit vrchnu cast s balkonom a druhym barom, ale tam to vyzeralo ako na stuzkovej, ked som tam nazrel cestou z toalety…zaujimal by ma aj nazor inych fanusikov ktori boli vcera v ministri a tak isto zainteresovanych…
 
—-
 
Efilnikufesin no moje pocity z koncertu si asi zhrnul sám vo svojom príspevku..ale pekne poporiadku. 1. Začiatok koncertu o 19:00..neviem potom prečo nás dnu púštali niečo po 19.30 a samotný koncert začal možno o 20:00. Radšej na lístky napíšte dopredu začiatok koncertu neznámy, potom to aspoň nevyznie tak hlúpo keď tam ľudia v mraze mrznú povedzme hodinu.(naozaj mi to nebolo príjemné). 2. po natlačení sa dovnútra so zimnou bundou a mikinou pod pazuchou opäť milé prekvapenie v podobe priestoru 30x30cm na osobu.Mne by to až tak veľmi neprekážalo,ja na jednej nohe dokážem a dokázal som stáť dosť dlho,ale prekážalo mi keď som ustavične pod náporom pár "objemnejších" jedincov tlačil na priateľku a tá zas na ďalšiu babu ktorá tam bola pritlačena o stôl odkiaľ sa nemohla pohnúť. Potom nech za mnou každých 5 minút nechodí akási organizátorka,že sa máme ešte posunúť,že ľudia nemajú kde stáť. 3. Pivo za 15Sk? Ďakujem ale za tú "cestu" k nemu radšej nie. 4. Stačilo dopredu napísať,že ako support kapela výstúpi tá kapela Sunity či ako si to hovoria. Nemal by som potom časovo problém s celým koncertom,ale to je problém len môj ako jednotlivca čiže sa nesťažujem aby všetko nevyznelo ako kritika. 5. Neviem či sa mám alebo nie vyjadriť aj ku spomínanej kapele Sunity,ale nedá mi to neurobiť. No z môjho pohľadu to bolo naozaj hrozné. Všetko beriem, že hrajú spolu krátko atď. ale prečo ich potom staviate na takýto koncert?? Ľudí okolo mňa už naozaj pekne povedané otravovali.. 6: Midnight Scream odohrali svoj tradičný štandard, čiže tam neni o čom. 7. A.Matos jeho koncert som stihol len po gitarové sóla čiže nebudem hodnotiť, škoda len, že z toho čo som stihol tak väčšinou viac zápasil s problémami okolo mikrofónu ako spieval (a to som sa na neho naozaj tešil:/ ). Nuž čo, z môjho pohľadu sa jednalo o celkovo nevydarené podujatie a tým to hasne..toť môj názor..verím, že Matosa si ešte budem môcť niekedy užiť v ‘nepokazenej’ podobe.
 
Ja osobne EPG dakujem a myslim ze robi strasne vela ohladom "metalovej" sceny na slovensku.. je pravda ze nedelny koncert nedopadol z org hladiska najlepsie, pre taky koncert je proste ministry maly podnik,..ale uz len to ze MATOS na slovensku, tak za to EPG velka vdaka,, a co sa tyka zaciatku koncertu, mozno by vas zaujimalo ze support tam mal by o 16:00 a mali mat zvukovku ale matos band sa vdety o zvukovke este ani nesnivalo, sunity mali na zkukovku par minut a midnight takmer nic,, asi len klavesak sa tam ukazal, a to je jasne ze tam bolo este kopec problemov, ked mal zacat koncert tak sa daval narychlo dokopy rytmicak a kopaky… a este posledna vec,, EPG__ myslim ze reklama na koncert ze pivo 15sk je fakt nevhodne zvlast ked sa jedna o takyto koncert,, reklama na lacne pivo tam podla mna nemala co robit:D
 
 
Podla mojho nazoru bol zvolensky koncert uplne super, samozrejme, ze nejake problemy boli, ale to su vsade. Zvuk nebol najlepsi, Matosovi vypadaval mic, ale aspon sme si kvoli DVD dvakrat zabliakali na Carry On A Andre je strasne zlaty, zhovorcivy clovek, ako aj cela kapela, ten mlady bubenik, nieco neskutocne co predviedol. A ta slivka im teda smakovala Ja som ozaj stastna, krasny koncert, plny emocii a porozumenia Ministry mi tiez vyhovovalo, tak akurat, myslim, ze posunut sa dalo, ak by sa ludia posnazili, ved som bola vpredu a kopa miesta tam bolo.
Tolko asi odo mna, tesime sa na skory Andreho prixod
 
 
Ja sa na tie koncerty pozerám asi príliš optimisticky, opäť toľko kritiky… Neskoršie púšťanie a neskorší začiatok štvali aj mňa, však bolo dosť dobrá kosa, ale to tu už bolo viackrát…proste sme skočili na pivo, čaj…a ubehlo to v pohode…kto má však určitý časový plán, väčší problém…
Prekvapila, ma aj predkapela, o ktorej som ani nevedel, že bude, ale dvoch chlapcov z nich poznám, bavia sa hudbou….
Midnight Scream proste klasika videl som ich viackrát…
No a Matos bol podľa mňa perfektný, bavila sa celá kapela, a čo sa týka techniky u mňa na koncerte nejde o dokonalosť, ale zažiť niečo, čo inde nezažije…emócie, situácie a reakcie…a toho bolo cez koncert plno…a samozrejme aj dobrej hudby.
A čo sa týka Ministry, no dosť veľa ľudí, ja som bol úplne vpredu pri Andréovich klávesoch a vôbec som nemal žiadny problém…
Je to úplne iné ako niekde na Mastry pozerať z diaľky, tu možnosť byť pár centimetrov od nich, možnosť podať si ruky, prehodiť pár slov…
U mňa prevažujú jasne kladné pocity, veď išlo hlavne o koncert a ten bol super a nie dať si lacné pivo alebo hľadať donekonečna vo všetkom chyby…samozrejme sú aj iné názory…
 
 
Citam tu zaujimave nazory, tak pridam aj ja svoj a potom sa vyjadrim k par prispevkom, ale setrit nebudem nikoho…

Organizacia??..Na Ministry, velmi dobre zvladnuta, az na tie bundy, ale kto umi, ten umi …Sunity, celkom v pohodicke, nechapem preco tolko kritiky…Midnight Scream – standart…nuz a Andre??…Bol som uz na vela podujatiach, ale co sa tyka jeho vystupenie, bolo jedno z najlepsich, ake som kedy videl…Cela kapela sa bavila hranim a boli stastny, ze tu mohli byt…osobne si ymslim, ze uz aj tu spominane problemy miktofonom sa daju prehliadnut, lebo koncert ako celok nemal chybu…Myslim, ze cela kapela vydala zo seba vsetko…plus 17 rocny talent Eloy, klobuk dole….taktiez som spokojny, ze avcsia skladieb odznela z Andreho solovky, ktoru vlastne prezentovali…Cize moje pocity z koncertu su viac ako kladne…A Matosovci??…charizmaticky ludia, dobrosrdecny, priatelsky….alebo zhrnute slovom ludsky a to znaci len jedno…hviezdy v pravom slova zmysle!…par ludi vie o com pisem

Efilnikufesin: Uz tvoj nock hovori o vela veciach …myslim si, ze by sme tu mali hodnotit Andreho vystupenie, nie tvoje vyplakavanie ohladom organizacie…Myslim si, ze tych piv za 15,- si si dal asi vela, alebo si slepy a hluchy, alebo ti unika podstata muziky a koncertov…Alebo ako si uz pisal, tak nabuduce chod opat do minsitry pokukat slecny pri bare a vypocut si kvalitnu disko muziku , dostanes sa aj k baru …uz to je dost, ze Andre ma tak velmi rad nasu krajinu a ze sme mali na jeho oficialnej stranke specialne venovanu cast s planmi koncertov…

Sanchez: Teba ako tak chapem, ze si potreboval stihnut bus a aj to mrznutie chapem, ale na okoli bolo vela krciem, kde sa dalo zahriat..A ja ti mozem povedat, ze fakt mozes lutovat, ze si nevidel Andreho vystupenie…

 

povedzte mi niekto, naco ste ho sem tahali, ked neviete zabezpecit ozvucenie tak, aby ho vobec bolo pocut??? (az na par vzacnych chvil, ked nehral zvysok kapely, alebo sa zvukar hral s gainom, ci kompresorom alebo cim… ) akoze naco tam ma ppc gitaristov, ktorym nie je rozumiet co hraju?!

sorry ale tento suvisli HLUK prerusovany snad aj 3x hlasnejsim rytmicakom (aj ked kvalitnym) teda vobec nestal ani za tych 11e. a nehovorte mi, ze ten chalanec ma svojim rytmicakom rozbijal na druhom konci miestnosti bez ozvucenia… (bodaj by si z jeho hrania ostatni bubenici brali priklad)

a ked som v tom hluku takmer nespoznal moj oblubeny song, tak som mal 100chuti odtial odist. podobne ako odisiel z podia matos, ked mu vazbil majk a zvukar ani za tu rkgbadfgj nebol schopny s tym nic spravit…..

uprimne mi je matosa luto. je to ina trieda a ani divaci neboli to co by sa pratrilo. a ked vtedy matos neodisiel z podia natrvalo, povedal som si aj ja, ze teda ostanem aj ked odmenou mi bola len radost z hrania v ociach clenov kapely…

Ako som prave pisala na epg, zvolensky koncert podla mna parada, aj ked problemy zo zvukom a Andrejovym mikrofonom, ale zato aspon Carry On bolo dvakrat Najkrajsia bola Fairy Tale Andre, no no comment, neskutocne mily, zlaty, charizmaticky a neviem aky este clovek, ved ako sa vravi, dobreho vela nevyrastie Mlady za bicimi, no wow. Basak vyzeral, akokeby travu hulil Inac, pamata niekto setlist? Lebo ani za nic si neviem spomenut…
A este sa musim pochvastat novym pozadim na compe
Velke DIK epg za vse
 

About Janus

Janus Aureus is my recently-inaugurated personal blog (written in portuguese, but with some texts in english as well). Fiore Rouge is my old (but still very active - in fact, more than Janus :P) blog (I started it back in 2005). Mentalize is a fan-made website (since 2005). if you wish to contact me for any reason, visit my blog and leave a comment OR see email above (top left) - no, my name's not Andre - actually, I'm not even a guy! LOL Long story... O Janus Aureus é meu blog pessoal - escrito em português - ainda sem muito conteúdo, pois foi começado no final de dezembro de 2011. Já o Mentalize foi aberto em 2005 e está escrito em várias línguas *rs* Privilegio o uso do inglês ali porque o pessoal estrangeiro não tem muitas informações sobre o AM. Quem quiser entrar em contato comigo por qualquer motivo, deixe um comentário nos meus blogs ou use o email que está aí em cima à esquerda (e não, eu não sou o Andre - aliás, sou mulher!).

Leave a Reply

